četvrtak, 5. siječnja 2012.

VW Golf V 1.9 TDI Sportline




Kako sam još od mladih dana bio lud za autima i kako sam dosta toga radio, želio bih podjeliti nešto s Vama. Kupnja polovnog auta kod nas u našoj dragoj balkanskoj Hrvatskoj često puta je pravi problem.

Stvarno svašta se radi. Od onih blažih slučajeva sa skidanjem kilometara pa do onih težih gdje je zapravo fascinantno do koje mjere ide kreativnost prevaranata.

Moj je savjet svima koji odluče svog limenog ljubimca drugim, polovnim naravno, da ne kupuju u Hrvatskoj od uvoznika jer garantirano ali doslovno svi skidaju kilometražu. Čak su u stanju i napraviti i servisnu knjižicu koju nema šanse da skužite dali je prava ili lažna. To mi je rekao jedan prijatelj kako mu je samosvjesni trgovac u Zagrebu kad ga je pitao za servisnu knjižicu od jednog Pasata. Veli „majstor“: "Ako bas 'oćeš servisnu, za 25eura ti ja nabavim kakvu god oćeš" !!! Zamisli lika, padne ti samo na pamet dali da mu stisneš šamarčinu ili da ga prijaviš?




Poanta priče je dakle, ako ćeš ipak kupovati u Hrvatskoj, onda kupi od fizičke osobe. Zašto? E pa zato što postoji xy razloga zašto netko prodaje auto i vjerojatno ljudima nije ni na kraj pameti ići varati druge ljude jer im je potreban novac a i iznenadili biste se da većina nije naučila na takav način razmišljanja. Još jedna stvar, oglasnike treba uzimati oprezno. Jer i tu ima svašta. Najsigurnije je kupiti auto preko poznanika i moje osobno iskustvo govori i najisplativije.

Inače, iz osobnog iskustva govorim, najbolja opcija je kupiti auto u Njemačkoj. U Italiji (gledao sam za petice) ih ima manje, skuplji su i u lošijem su stanju (veći servisni period, lošije ceste, brža vožnja nego u Njemačkoj...). Osim toga, poznato je da talijani također skidaju kilometražu.
Odite u Njemačku i kupite. Može se uvesti i homologizirati (provjeravao sam) no ipak treba provjeriti broj šasije prije no sto date lovu (za svaki slučaj).
Da ne bi bilo nejasnoća, nećete puno uštedjeti, ali ćete zato biti sigurni u kilometražu i znati sto ste kupili. Još jedna bitna stvar. Ne kupujte ni u Njemačkoj auta kod kojih piše da su za izvoz! Razlog - muljaža.

E sad malo o mom ljubimcu. VW GOLF V 1.9 TDI Sportline, proizveden je 2004 godine i najprije sam ga dobio kao službeni i nakon pet godina dobio sam ga pravo otkupiti privatno, što sam naravno i učinio. Razlog je bila cijena (više nego povoljna).

Auto je vozila moja žena do posla i po gradu, nikad niti jednom nije ni ogreban. Od opreme ima automatsku klimu, ABS, zračne jastuke. Kažem, auto sam uredno održavao i servisirao. Na autu su nove zimske Michelinke i registriran je do 9og mjeseca ove godine. Prešo je nešto preko 125 tisuća.

Motor klasika 1.9 TDI o kojemu svi sve znamo (77kw). Za moj pojam auto je bomba.Evo još i malo slikica…